A GROTTA Alapfokú Művészeti Iskola székhelye a város Művelődési Házában található.

6640 Csongrád, Szentháromság tér 8.

2013. május Iskolánk által meghírdetett Hang-szín-ritmus regionális képzőművészeti verseny

helyezettek:

Óvodás korcsoport

I. BORI MÁTÉ Bercsényi utcai „Kincskereső” Óvoda
II. KOZMA LILI Felgyői Napköziotthonos Óvoda
III. KELLER FANNI Bökényi „Napraforgó” Óvoda
III. BENE ADRIENN Fő utcai „Platánfa” Óvoda
Különdíj KÁTAI NIKOLETT Templom utcai „Delfin” Óvoda

Alsós korcsoport

I. NAGY SZANDRA Békéscsabai Evangélikus Általános Iskola
II. KISS NOÉMI Móra Ferenc ÁMK Mórahalom
III. KOVÁCS ANETT Piroskavárosi Általános Iskola
III. SZABÓ BIANKA Grotta Alapfokú Művészeti Iskola
Különdíj KRIZSÁN ESZTER Békéscsabai Evangélikus Általános Iskola

Felsős korcsoport

I. TÓTH HAJNAL Móra Ferenc ÁMK Mórahalom
II. PESTI VILLŐ Békéscsabai Evangélikus Általános Iskola
III. KELLER ZSOLT László Gyula Általános Iskola Felgyő
III. BOZÓ LUCA Nagyboldogasszony Katolikus Általános Iskola
Különdíj VESZPRÉMI ZSOMBOR Galli János Alapfokú Művészeti Iskola

Középiskolás korcsoport

I. GYŐRI ÁGOTA Batsányi János Gimnázium
II. BARTÓK ZSUZSANNA Galli János Alapfokú Művészeti Iskola
III. FÜLÖP BARBARA Batsányi János Gimnázium
Különdíj KOVÁCS MÁRTON Bársony István Mezőgazdasági Szkp.

Gál Pálné megnyitó beszéde:

” Szeretettel köszöntöm a kedves vendégeket, szülőket, tanulókat, kollegákat! 10 éve annak, hogy beindult a Grotta Alapfokú Művészeti Iskola működése. Nagy ívet futott be a tevékenysége.

Van összehasonlítási alapom, mivel 3 évig én is dolgoztam a művészeti iskolában. Szerény körülmények közt, tapasztalat hiányában kezdtük el a tevékenységet. Ma már sikeres intézmény az iskola. Köszönhető ez az igazgatójának kitartó, tervező, irányító munkájának és lelkes, eredményesen dolgozó testületének. Bizonyítják ezt az elért eredmények, a versenyeken való sikeres szereplések, a megrendezett kiállítások színvonala. Az ünnepi műsorok, rendezvények élményszerű hangulata, annak változatai.

Remélem mindezt a szülők és az irányító intézmények pozitívan értékelik.

Ha betekintést kapunk az iskola életébe, területére, rácsodálkozunk az eredményekre.

A szaktantermek anyaga, hangulata, a folyosó kiállított munkái mind bizonyítják az alkotó munka eredményeit. A nézőt érzelmileg feltölti a sok színvonalas tanulói alkotás.

A megszerzett és kiállított oklevelek bizonyítják az elért sikereket, a tanulók lelkes tevékenységét, a művészet iránti szeretetet.

Jó gondolat volt, hogy a 10 éves évfordulóra pályázatot írt ki regionális területre az iskolavezetés.

Hang – szín – ritmus címmel, s ebből, a beérkezett pályázati anyagból rendeztük meg a kiállítást.

3 tagú zsűri döntött a díjak kiadásáról; Csák László, Góg József és Gál Pálné, én magam.

 Az értékelés szempontjai:

Az alkotó gyermekek miként fejezték ki gondolataikat a hang – szín – ritmus témakörben.

  • Mi a mondanivalója, annak a képi, formai kompozíciója – milyen a kifejező eszközök használata – technikai megoldása.
  • Lényeg: a gondolatok kifejezésében miként tükröződik a gyermek személyisége, érzelmi hatása a kreatív munkában.

 Örömmel mondhatom el, hogy 18 intézmény nevezett be a kiállításra.

Óvodák, általános iskolák alsó – felső tagozatai, középiskolák, művészeti iskolák tanulói készületek a pályázatra.

Sok munka érkezett a város intézményeiből, van azonban Mórahalom, Makó versenyzője is, és a Békéscsabai Evangélikus Gimnáziumából is sok színvonalas munkát küldött az iskolavezetés.

4 életkorhoz kapcsolódó csoportosítás történt a beküldött anyagból.

  1. csoport óvodai 3 – 6 év
  2. csoport alsó tagozat 7 – 10 év
  3. csoport felső tagozat 10 -14 év
  4. csoport 15 év felett.

Elmondható, hogy igen sok értékes alkotás született.

Dicséretes, hogy a nevelők pozitívan értékelték a pályázati felhívást és foglalkoztak a tanulók motiválásával, az alkotói folyamat levezetésénél.

Sok értékes, sokoldalú technikai megoldás született. Így nem volt könnyű a zsűri feladata.

Ki kell mondanom, a zsűri tapasztalatait, javaslatait is. Szeretnék ötleteket, javaslatokat adni a további nevelői munkához, mint volt szaktanácsadó.

  • Tervezzenek a nevelők változatos, élményszerű foglalkozásokat, ahol a tanulók megismerik a művészeti technikák változatos megoldásait. S majd a megjelenő pályázatokban a tanulók önállóan alkalmazzák azt, a tanultakat.
  • Cél, hogy a tanulók saját gondolatait úgy fejezze ki, hogy a személyisége is érvényesüljön. Élvezze a gyermek saját alkotó munkáját, örömét, érzelmileg gazdagodjon.
  • E folyamat megtanulása egy életre szól. Az alkotás öröme motiválja majd felnőtt korban is a munkára.
  • Megtanítja a szabadidejének tevékenységét alakítani, környezetét szebbé tenni.
  • Elmondható, hogy az alkotói folyamat ismerete átsegíti a nehéz helyzeteken, megoldja az idős korok problémáit is.

A zsűri is feltöltődött érzelmileg, amikor a gyermek önmagát adta a kifejezésében. Ráismertünk a személyiségekre. Szerény egyéniség-e vagy temperamentumos. Sok példa van erre a kiállítás anyagában.

A díjazás a következő módon történt:

Korcsoportonként 3 díjat javasolt az iskolavezetés.

I.-  II .-  III. díj + esetleg különdíj.

Összegezve elmondható, hogy sok szép technikás, színvonalas alkotás jött létre.

Úgy a tanulók, mint a nevelők munkáját pozitíven értékelem és megdicsérem a zsűri nevében.

  • E kiállítás méltó ünneplése a Grotta 10 éves évfordulójának.

Szeretném átadni az elért eredmények alapján a megfelelő díjakat.

Úgy a nevelők, mint a tanulók további munkájához sok sikert kívánok a zsűri nevében is.

Díjkiosztás

Zárásként elmondhatom, hogy a Grotta Művészeti Iskola tevékenységét pozitívan értékelem, további munkájukhoz sok sikert kívánok.

Köszönöm, hogy meghallgattak.’

 

   /  Gál Pálné Csongrád, 2013. V. 13. /

 

Szóljon hozzá

Kérem javítsa ki a hibás mezőket.

Üzenet elküldéséhez szükséges megadni*